Parròquia de Benissa: presentació

La Parròquia de Benissa, situada al nord de la província d’Alacant, és l’útlima població costera pertanyent a la Diòcesi de València. Forma part de l’arxiprestat núm. 34 “Preciosíssima Sang”, que s’inclou en la Vicaria VIII de la Diòcesi (La Safor-La Valldigna-La Marina).

La comunitat parroquial està regida per la Diòcesi de València amb la presenècia d’un sacerdot diocesà. Té tres llocs de culte: el Temple de la Puríssima Xiqueta i Sant Pere Apòstol, el Convent dels Franciscans i la capella de la residència d’ancians. A més d’aquest tres llocs de culte hi ha un conjunt d’ermites ubicades pel terme municipal de Benissa, en les qual se celebra l’eucaristia durant l’època estival o les festivitats.

A banda de la presència del sacerdot diocesà hi ha dues comunitats religioses: Germans Franciscans Menors de la 1a Orde (OFM) i Germanes Franciscanes de la Immaculada de la 3a Orde que estan treballant a la comunitat amb un col·legi d’educació infantil de 0 a 3 anys.

En la comunitat parroquial hi ha un conjunt de grups i associacions treballant en diferents aspectes de la vida religiosa i comunitària: catequesi de Primera Comunió, Júniors Moviment Diocesà, Catecumenat de Confirmació, catequesi familiar, Càritas, Adoració Nocturna, Mans Unides, 3a Orde Franciscana Menor de Seglars (OFS). Tots ells estan coordinats pel Consell Parroquial de Pastoral i el Consell d’Assumptes Econòmics.

Els patrons del poble són la Puríssima Xiqueta i Sant Pere Apòstol. Les festes patronals en honor a la Puríssima Xiqueta són el 4t diumenge d’abril, i les dedicades a Sant Pere són el cap de setmana més pròxim a la seua data. Les festes d’abril estan organitzades per una comissió de festers que cada any són triats per les seues edats. La festivitat de Sant Pere se celebra amb l’organització de la Comissió de Moros i Cristians.

Aquesta pàgina web s’ha realitzat amb la intenció de donar un servei des de la Parròquia actualitzant i informant a tots els nostres visitants. Esperem que aquesta web siga per a l’utilitat de tots i estem oberts a qualsevol suggeriment i proposta.